Dobry wzrok to podstawa – Facebook jako skarbnica cennych informacji

Problem z prawidłowym widzeniem ma ponad połowa Polaków. Według badań ponad 10 mln Polaków nosi okulary, a aż milion soczewki kontaktowe. Profil Kliniki na Facebooku powstał by być bliżej pacjentów – by wspierać, doradzać, a nawet i bawić. Celem było budowanie pozytywnego wizerunku, wzmocnienie relacji między pacjentami a kliniką i budowanie zaangażowanej społeczności sympatyków Kliniki Okulus. Z pełną świadomością można stwierdzić, że wszystkie cele zostały osiągnięte. Profil na Facebooku stał się kopalnią wiedzy i miejscem wielu ciekawych dyskusji sympatyków kliniki.

Kontakt dla mediów

Napisz do nas
Napisz do nas pr@csgroup.pl

Problem z prawidłowym widzeniem ma ponad połowa Polaków. Według badań ponad 10 mln Polaków nosi okulary, a aż milion soczewki kontaktowe. Co najważniejsze – coraz młodsze osoby zaczynają mieć bardzo poważne problemy ze wzrokiem, do których zalicza się m.in. krótkowzroczność, czy wysuszenie gałki ocznej. Przypadłości, z którymi borykają się osoby starsze to zazwyczaj jaskra i zaćma, które równie są uciążliwe. Profil Kliniki na Facebooku powstał by być bliżej pacjentów – by wspierać, doradzać, a nawet i bawić. Celem było budowanie pozytywnego wizerunku, wzmocnienie relacji między pacjentami a kliniką i budowanie zaangażowanej społeczności sympatyków Kliniki Okulus. Z pełną świadomością można stwierdzić, że wszystkie cele zostały osiągnięte. Profil na Facebooku stał się kopalnią wiedzy i miejscem wielu ciekawych dyskusji sympatyków Kliniki.

Początkowo fan page był skierowany głównie do osób, które borykają się z problemami i wadami wzroku. Z czasem fan page nabrał również nowego znaczenia – nie pomijając oczywiście problematyki wzroku.   Fanami profilu stały się również osoby szeroko zainteresowane zdrową dietą i aktywnym trybem życia.

Opracowana strategia komunikacji zakłada przede wszystkim skupienie osób zainteresowanych poradami z obszaru zdrowej diety i zdrowego stylu życia. Prowadzona komunikacja opiera się na partnerskim dialogu, bez nachalnej prezentacji oferty usług, a wartościowe i użyteczne treści angażują fanów do rozmów i dyskusji. Na fan page’u można znaleźć wiele cennych porad z zakresu okulistyki, ale również zdrowej diety (korzystnej dla oczu i nie tylko) i zdrowego trybu życia. Motywatory i złote myśli są treścią, dzięki której fani czują, że są wspierani w swoich działaniach, że jest ktoś, kto motywuje ich do działania. Profil wyróżnia duża ilość fanów jak również duże zaangażowanie i aktywność. Fani chętnie udzielają się pod postami, dzielą się swoimi doświadczeniami, problemami, a nawet małymi sukcesami. To również wielki sukces fan page’a. Przykładowy post potrafi dotrzeć do 63 831 osób, a polubienia postów sięgają ponad 2 500 pod jednym postem!  Liczba zaangażowanych na profilu wynosi 3 140, a łączna liczba wyświetleń sięga prawie 190 tysięcy.

Profil dzięki aktywności fanów nabiera autentyczności. Jest skarbnicą wiedzy, miejscem spotkań i wymiany doświadczeń wielu ludzi.

Profil ma duży potencjał i zapewne mało kto sądził, że tak się to wszystko rozwinie.  Głównym założeniem była edukacja w atutowym temacie, jakim jest okulistyka z dyskretną promocją oferowanych usług kliniki. Fan page z biegiem czasu stał się inspiracją, „poradnią” i motywatorem. Uważam, że to jest klucz do sukcesu – fani są szczególnie traktowani, treść jest zrozumiała przez co łatwo przyswajalna i po prostu przyjemna. Tego właśnie oczekują użytkownicy Facebooka jeśli edukacja ma być miła i niewymagająca większego zaangażowania. Profil Okulus, jak również przyjęta strategia działań się sprawdza – miejmy nadzieję, że tak zostanie. – mówi Elżbieta Panasiuk, Specjalistka ds. Social Media w CS Group Polska.

 

Facebook
Google+
Akademia
Blog
Facebook
Google+
YouTube