Kontakt dla mediów

Napisz do nas
pr@csgroup.pl

Siła Social Media

Sprzęt elektroniczny jest nieodłącznym elementem życia każdego z nas. Korzystamy z niego zupełnie naturalnie, dzień zaczynamy od budzika, a kończymy na przejrzeniu poczty elektronicznej. Styl życia jaki prowadzimy wymaga od nas posiadania najwyższej klasy produktów. Ten sam styl życia często nie pozwala nam na odwiedzanie salonów stacjonarnych, dlatego przeszukujemy oferty sklepów internetowych, aby znaleźć to, co nas interesuje.

Jak się okazuje, nie tylko cena jest czynnikiem warunkującym wybór konsumentów. Wizerunek jest niezwykle ważny, a czasem wręcz to on determinuje ostateczną decyzję klienta.

Według badań przeprowadzanych przez marketing-news.pl artykuły RTV i AGD sprzedawane w sieci stanowią ponad 60% wszystkich sprzedawanych produktów. Taka skala popularności wymaga prowadzenia skoordynowanych działań marketingowych, które spowodują, że potencjalni klienci z łatwością dotrą do oferowanych przez firmę produktów. I tu mocno zaznacza się rola mediów cyfrowych. Największe sklepy w mediach społecznościowych notują odsłony na poziomie 100 mln! kwartalnie*. Liczby mówią same za siebie – social media to obecnie niezbędne narzędzie w życiu   każdej firmy.

estymowane wydatki i odsłony stron z kategorii marek RTV/AGD

Źródło: socialpress.pl

W zgodzie z tym trendem jest Firma AFG Computers, która  zdecydowała się na aktywną obecność w mediach społecznościowych. Na swoim fanpage’u w serwisie Facebook regularnie publikuje posty o różnej tematyce – posty produktowe, ciekawostki z branży, porady, treści rozrywkowe oraz konkursy. To wszystko sprawia, że użytkownicy z łatwością odnajdują produkty firmy, a ta przez budowanie relacji z fanami zyskuje pozytywny wizerunek.

O sukcesie w mediach społecznościowych decyduje kierowanie odpowiednich treści do grup docelowych. Facebook daje nam możliwość precyzyjnego targetowania komunikacji takimi parametrami jak, demografia, lokalizacja, zainteresowania lub niestandardowe grupy odbiorców (remarketing,  lookalike), co czyni reklamy niezwykle skutecznymi. 

Social media post

Kolejnym ważnym aspektem są działania angażujące fanów. Jednym z takich narzędzi jest konkurs Fan Miesiąca, w którym zwycięzcą jest najaktywniejszy fan. Jak zauważa Patrycja Polanowska, specjalista ds. social media w CS Group Polska  – Fan Miesiąca jest świetną okazją do przeprowadzenia badania rynku. Dzięki umiejętnie zadanym pytaniom w treści postów możemy się dowiedzieć, czego potencjalni  i obecni klienci oczekują od firmy, od produktów jakie kupują i co wpływa na ich ostateczną decyzję. To wszystko pozwala na przygotowanie takiej oferty, która będzie odpowiadała na potrzeby większej grupy osób.  

Dzięki social media firma ma szanse stać się  jedną z bardziej rozpoznawanych na rynku. Trzeba jednak pamiętać, że nie są one tablicą ogłoszeń, a miejscem gdzie użytkownicy chętnie zaglądają szukając informacji, relacji, lub w ramach relaksu. Mając to na uwadze, jeśli w piątkowe popołudniew publikujemy post o naszym produkcie – najnowszej klasy telewizorze, pokażmy jego wyjątkowe walory techniczne ale jednocześnie  zapytajmy naszych fanów, jaki film wybierają na wieczór. Nie krzyczmy „Kup teraz!” zapytajmy „Co u Was słychać?” – podkreśla Patrycja Polanowska.



Nasze marki