Content marketing pomoże budować Twój biznes
Treści na strony WWW są głównym i długofalowym kanałem komunikacyjnym Twojego biznesu z jego odbiorcami. Jednak przyjazna internaucie (i wyszukiwarkom) strona to nie tylko content wypełniający zakładki produktowe, to także wszelkie niezbędne informacje o firmie i jej zakresie działalności oraz wspierające ofertę artykuły contentowe o charakterze eksperckim, wywiady, firmowy blog, newsy z branży, porady itp. Treści te powinny odpowiadać na zapytania lub realne potrzeby Twoich klientów (np. rozwiązywać problemy), przekazywać wartościowe informacje, czasem intrygować, a z pewnością – angażować użytkownika. Jak? Zachęcając do skorzystania z usługi, kupna danego produktu, zapisania się do listy mailingowej, uczestnictwa w konkursie itp. Treści te powinny być publikowane nie tylko na własnym serwisie, ale także na zewnętrznych portalach, kierując z nich strumień internautów wprost do Twojej domeny.
Całość takich działań ma na celu stworzenie obrazu silnej i stabilnej marki Twojej firmy, zbudowanie trwałej relacji z klientem, wzmożenie ruchu na stronie WWW i tym samym poprawienie jej oceny w wyszukiwarce Google. Działania tak skoordynowane nazywamy content marketingiem.
Do prowadzenia działań content marketingu niezbędny jest nie tylko dobry copywriting na stronie, czyli dobrze czytające się zakładki. Konieczne jest również sprofilowanie Twojej grupy klientów, poznanie ich preferencji zakupowych, dobranie do odbiorców odpowiednich kanałów komunikacji, wytyczenie działaniom strategii komunikacyjnej i w końcu – precyzyjna realizacja powyższego planu.
W CS Group do działań z obszaru content marketingu wykorzystujemy zróżnicowane narzędzia, dopasowując zawartość serwisów do potrzeb różnych grup wiekowych, zawodowych i innych. Na bazie raportów i analiz dostosowujemy też metody komunikacji do potrzeb Twojego biznesu. Zobacz, dlaczego warto rozwijać biznes przy pomocy content marketingu.
Content marketing: Twój obraz w Internecie
Działania content marketingu budują w Internecie obraz Twojej firmy. Dzięki ciekawym treściom strony WWW, dokładnym opisom produktów lub usług, poradom, artykułom eksperckim czy branżowym zyskujesz opinię rzetelnego przedsiębiorcy i specjalisty w swojej dziedzinie. W uzyskaniu tego wizerunku wspierają Cię plany publikacji oraz dobrane do potrzeb Twojego biznesu miejsca publikowania treści.
- Odpowiednio napisane treści, dobrze zaplanowana publikacja oraz dystrybucja zaprezentują Cię jako eksperta w branży i pozwolą pozyskać więcej ruchu na Twoją stronę WWW.
- Content marketing pomoże Ci promować zalety i wyjątkowe cechy Twojego produktu/usługi, dzięki czemu możesz zwiększyć zakres dotarcia do nowych klientów.
- Wśród czynników istotnych dla wyszukiwarki Google wysokiej jakości treści odgrywają bardzo ważną rolę. Content marketing pomoże więc zwiększyć widoczność Twojej strony WWW.
- Dystrybucja treści przygotowanych w ramach content marketingu zwiększy Twoją widoczność w social media, spowoduje wzrost liczby udostępnień i komentarzy oraz wydłuży czas, który odwiedzający spędzają na Twojej stronie. Wszystkie te elementy mają także duże znaczenie w działaniach SEO.